Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Wpływ zużycia sprzęgła na żywotność koła dwumasowego

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Wpływ zużycia sprzęgła na żywotność koła dwumasowego

    wd40 jest środkiem penetrującym - smaruje tak sobie. Poszukaj np oliwy do maszyn do szycia, w ostateczności można też olejem silnikowym - ale trzeba się liczyć z tym, że po operacji kluczyk może przez kilka dni niekoniecznie być czysty po otwarciu/zamknięciu drzwi. :twisted:
    Ps kiedyś była taka oliwka w sparyu- inhibol- do urządzeń precyzyjnych - stosowali to np rusznikarze do konserwacji broni - na zamki też było dobre- ale dawno nie widziałem ustrojstwa w sklepach.

  • #2
    Wpływ zużycia sprzęgła na żywotność koła dwumasowego

    Czasami zdarza się, że podczas wymiany sprzęgła może nas spotkać przykra niespodzianka, mianowicie koniecznośc jednoczesnej wymiany koła dwumasowego, które jest niestety drogie.

    Nie znam dokładnej budowy powyższego układu, stąd pytanie : Jakie czynniki mają wpływ na zużycie się dwumasówki?
    Kolega EŁ w innym wątku sugerował, iż w przypadku mojego auta, zwlekanie z wymianą sprzęgła może właśnie skończyć się wymianą koła dwumasowego. Sprzęgła nie wymieniałem, gdyż poza tym, że stosunkowo ciężko się je wciska, innych objawów zużycia ( ślizganie ) brak.
    BMW E46 320d by MT 184PS@406Nm
    CR-V 2,2 i-ctdi
    Perfectservice by Dobrygrześwawa

    Komentarz


    • #3
      z tego co sie dowiedziałem o dwumasówce to tak: na zywotnosc dwumasówki wpływa przedwszystki styl jazdy tzn jazda dziadkowata zabija dwumasówkę no i niestety jazda mocno "młodzieżowa" :lol: też.....co do wpływu stanu sprzegła na dwumasówkę to widziaelm ostatnio Superba na warsztacie który miał dość zchetane sprzegło...włascicelowi autko niekcacy zgasło na hopce...kciał odpalić z rozpędu zapinając bieg i puszczając sprzegło...skończyło sie ponoć ostrym zgrzytem..lawetą i wymianą całego kompletu..... :?

      u Ciebie miałem na mysli bardziej to chrobotanie w sprzegle.......

      Komentarz


      • #4
        Może nie jest to takie dosłowne "chrobotanie" :wink: poprostu podczas wciskania sprzęgła da się wyczuć jakby coś tam przeskakiwało czasami. Mechanik zdiagnozował to jako oznaki zużycia docisku
        BMW E46 320d by MT 184PS@406Nm
        CR-V 2,2 i-ctdi
        Perfectservice by Dobrygrześwawa

        Komentarz


        • #5
          jesli podczas lekkiego naciskania sprzegla cos ci tam przeskakuje
          to nie masz sie czym martwic bo to jest we wszystkich octaviach
          niektorzy nawet pisali ze to taki zabezpieczenie zeby nie trzymac nogi na sprzegle :wink:
          ja z poczatku tez sie tym martwilem ale w serwisie dali mi sie przejechac nowa octavia
          i tam jest tak samo wiec don' worry be

          Komentarz


          • #6
            Emil,
            Przy wymianie sprzegla bedziesz musial obejrzec w jakim stanie sa sprezynki kola zamachowego, ktore maja za zadanie tlumic drgania.

            Jest to element, ktory z czasem sie zuzywa jak wszystko w naszych samochodach. U mnie np. przy wymianie sprzegla Bogumil powiedzial, ze widac na sprezynkach, ze nie sa nowe, ale spokojnie jeszcze następne sprzeglo wytrzymają...

            Przy Twoim przebiegu musisz sie przygotowac, ze moze byc roznie, aczkolwiek nie ma co sie martwic na zapas. Jesli silnik Ci rowno pracuje i nie "prycha" zwlaszcza na biegu jalowym, to znaczy, ze nie ma tragedii.

            Tak jak napisalem - przy wymianie sprzegla trzeba ocenic.
            TDI 205PS

            Komentarz


            • #7
              Fajnie że ten wątek się pojawił. A co może się wydarzyć jak się za długo jeżdzi ze ślizgającym sprzęgłem tzn ono ślizga się jak zbyt mocno wcisnę gaz ale przy normalnej jeżdzie nie ma tego objawu (nie jest to jazda kościelna ale staram się unikać poślizgów).

              Miłego dnia
              1.9TDI "AHF"
              Master's Tuning

              Komentarz


              • #8
                u mnie jak jade i wyrzucam na luz to silnik bardzo nierowno pracuje przez kilka sekund po czym tak jakby zalapywal i wtedy zaczyna rowno pracowac.
                Czyli mimo, ze sprzeglo ani sie nie slizga i dobrze bierze, to i tak pewnie niedlugo kolo dwumasowe bedzie trzeba wymienic. Przebieg mam 168 tysiecy.
                Czy ktos zna jakies punkty na terenie Polski, gdzie do AGR moge kupic kolo dwumasowe jakies uzywane z malym przebiegiem. Powiem szczerze, ze jesli sie rozsypie, to autko idzie na parking na kilka ladnych miesiecy, bo wydatek 1500 pln jest dla mnie w chwili obecnej nie do przezycia
                Pozdrawiam
                Radek

                Komentarz


                • #9
                  Widziałem na allegro koła dwumasowe do AHF używane w cenie ok 800 zł. Sprzedawca określa ich stan jako idealny, aczkolwiek bez opinii fachowca traktowałbym to z przymrużeniem oka....
                  BMW E46 320d by MT 184PS@406Nm
                  CR-V 2,2 i-ctdi
                  Perfectservice by Dobrygrześwawa

                  Komentarz


                  • #10
                    a moze kup kolo jedno masowe
                    mi tez zaczyna nierowno chodzic silnik(napewno od kola)
                    i jeden z forumowiczow polecil mi zalozenie jednomasowki
                    bo tanie i nie do zarzniecia :twisted:
                    poczytaj :wink:
                    drgania silnika

                    Komentarz

                    POWRÓT NA GÓRĘ
                    Pracuję...
                    X